Eerste trip naar yumen en eerste dag op school - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu Eerste trip naar yumen en eerste dag op school - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu

Eerste trip naar yumen en eerste dag op school

Door: Rieko van der Zande

Blijf op de hoogte en volg Rieko

05 September 2011 | China, Peking

Ik ben met de andere vrijwilligers naar Yumen geweest voor een verjaardag. De busrit duurt ongeveer 2 uur. De stad is voor Chinese begrippen een groot dorp. Alles is zo rustig en stil. Je kunt het vergelijken met Grolloo, maar dan in een vorm als de stad Groningen.
Nu zit ik op school. Ik kreeg net te horen dat ik nog een week 's morgens vrij ben, omdat mijn studenten leger training hebben. In de middag heb ik les in Chinees.
Ik krijg af en toe studenten op bezoek. Die willen met mij spreken om hun Engels te verbeteren. Zij doen dit, omdat ze naar Singapore gaan voor studie.
In de office is het gezellig. Ik kan veel gesprekken voeren met Chinezen en zij spreken vrij goed Engels. Hopelijk kan ik hun manier van Engels spreken verbeteren.
Ik zal proberen de foto's ergens deze week online te zetten. Nu ga ik even lunchen.

• 05 September 2011 - 08:01

Igor Jr.:

Jouw studenten krijgen legertraining? Is dat daar verplicht?

Goed te horen dat je studenten kunt helpen met hun engels! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

• 05 September 2011 - 09:44

Rieko Van Der Zande:

Jep, legertraining is verplicht hier in China. Ik denk dat ik morgen wel even tijd heb om wat foto's online te zetten.
    6 uur lang zit ik in de office een beetje niks te doen.

• 05 September 2011 - 15:22

Mam:

lukt het om de Chinese les te volgen?
    is het moeilijk of pak je het makkelijk op.
    ben benieuwd naar de foto's.

• 09 September 2011 - 17:37

Jan Geerts:

Hoi Rieko,

Leuk om je ervaringen te lezen, heel veel succes gewenst!
    Maar wat lees ik?
    Als je 6 uur zit te niksen, installeer Inventor dan maar even, heb nog wel wat voor je.

Groeten, ook van je oude collega's

• 20 September 2011 - 12:34

Albertien, Martin :

Hey,

Mooi om te lezen wat je meemaakt.
    Geniet ervan.

Albertien, Martin en Bas