Druk druk druk - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Rieko van der Zande

Blijf op de hoogte en volg Rieko

22 September 2011 | China, Peking

Zo van een rustig leven naar een druk leven. Momenteel werk ik 16/25 uur in de week als docent. Ik geef 10/12 mondeling lessen daarnaast heb ik nog Singapore studenten die geef ik 5/10 uur per week les en heb ook nog 4 uur chinees les. Daarnaast moet er ook voorbereid worden.

2 week geleden: Woensdag kregen wij te horen dat wij een diner met school hebben. Dus naar onze office uren zijn wij naar de restaurant gegaan. Gezellig eten en borrelen met de docenten van junior 2, Dag later kregen wij te horen dat wij uitgenodigd waren voor een dineer met de docenten van junior 3. Zoals je kunt raden op vrijdag kregen wij te horen dat wij weer moesten eten met junior 1.

Het eten ziet er zo uit:
Iedereen begint met een kop thee
Dan worden de eerste flessen drank geopend. Naar een half uur/uur komt het eerst eten op tafel. Als iedereen bijna klaar is met eten, komt de directeur langs voor een borrel. Dan wordt het gezellig. Dan wordt er een uur lang ge-at(glas in 1 keer leg). Zoals je kunt raden was vrijdag gezelliger omdat alle docenten de dag er naar vrij zijn. Omdat het docenten dag was.

In de weekend heb ik niet heel veel gedaan. Maandag waren wij ook vrij.
Toen zijn wij naar de woestijn/meer/Tempel geweest met de Singapore studenten en hun ouders. Ze hebben ons ook uit eten genomen.

Die dinsdag ben ik begonnen met mijn eerst Engels les. Deze ging niet heel goed. maar na een paar dagen werd het les geven beter. Donderdag avond/nacht zijn wij naar Lanzhou gegaan voor een medische keuring. De trein kost normaal 7 uur, maar wij hadden vertraging, dus een 10 uur. Het was erg koud in Lanzhou omdat het regende en ik geen jas mee had. De zelfde avond zijn wij met een nacht trein terug gegaan. Deze had weer vertraging, dus 11 uur in de trein.

Toen was het zaterdag.
De andere vrijwilliger uit Yumen zouden langs komen. Wij zijn gezellig met ze alleen uit eten gegaan. Na afloop ben ik met een paar vrijwilligers naar de kroeg gegaan. Dit was erg gezellig. Zondag heb ik lekker uitgeslapen en heb de yumen vrijwilligers ontmoet. Gelukkig ben ik op tijd naar bed gegaan.
Maandag is de 2de week dat ik les geef. Je ziet dat er veel verbetering is in mijn les geven.

Momenteel zijn wij druk bezig met het organiseren van onze vakantie, zoals het nu lijkt gaan wij naar: Jiuzhaigou, songpan, chengdu
Dit weekend zijn wij ver plan om naar de Great Wall te gaan.

Ik hoop ergens deze week de foto's online te zetten, maar vrees dat ik geen tijd heb. Nu eerst maar even lunchen.

  • 25 September 2011 - 18:54

    Reijer En Marijke:

    Heey Heey,

    Fijn dat je nu ook echt aan het lesgeven bent! Al dat uit eten gaan en gezellig drinken met mensen klinkt wel errug zwaar hoor. ;)
    Waarom moest je een medische keuring doen? Voor het werk daar? Na de keuring nog verkouden geworden door de regen en kou?

    Hier gaat alles z'n gangetje, de koude zomer gaat langzaam over in de herfst met zo nu een dan een mooi dagje. Reijer is druk bezig met het schrijven van z'n stage verslag en kan daarna aan z'n afstuderen beginnen.
    Ondanks het grote voordeel (digitale televisie) ;) is het wel wennen zonder jou erbij op feestjes/risk-zondagen e.d. Maar zo te lezen vermaak jij je ook prima, gelukkig!

    Veel plezier nog!
    Groetjess

  • 05 Oktober 2011 - 14:38

    Adrie:

    Hoi Rieko,
    Met opa en oma net naar al je foto's gekeken. We zijn erg onder de indruk van de Chinese bouwkunst. Prachtig om dat allemaal te zien. Fijn dat je nu begonnen bent met lesgeven. Heel veel succes en plezier daar!!!!
    Groetjes van opa en oma.
    En natuurlijk van Marius en Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2012

Begonnen met les geven

08 Februari 2012

Terug in JiuQuan ()

05 Januari 2012

Feestdagen

24 November 2011

Sporten?

10 November 2011

Sorry Sorry
Rieko

Welkom op mijn site. Ik ga naar China om daar vrijwilligerswerk te doen. Daar ga ik lesgeven in Engels aan leerlingen van 13 t/m 18 jaar. Ik zie er naar uit om mensen met een andere cultuur te ontmoeten.

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 21021

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: