Sorry Sorry - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu Sorry Sorry - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu

Sorry Sorry

Door: Rieko van der Zande

Blijf op de hoogte en volg Rieko

10 November 2011 | China, Peking

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat online gezet heb. Ik was ver plan een Engels verhaal te schrijven, maar dit gaat niet lukken in verband met de tijd. Misschien volgende keer.

Ik ben een paar weken geleden op vakantie geweest naar Jiuzhaigou. Dit licht een 1400 km verder op. Wij zijn op vrijdag avond vertrokken met de trein en kwamen op zaterdag morgen aan in Lanzhuo. Daar zijn wij naar de busstation gegaan om te kijken of er een bus gaat naar Jiuzhaigou. Het was erg druk en het lukte niet om een bus te krijgen naar Jiuzhaigou. Dus hebben een bus genomen naar Gannan. Dit licht een 300 km verder op. Daar zijn wij weer naar de busstation gegaan om te kijken of er een bus naar Jiuzhaigou gaat. Die ging niet, maar we konden wel een taxi nemen. Het was alleen iets verder dan wij verwacht hadden. Wij hebben voor 14 uur in de taxi gezeten. Het is ongeveer 600 km en zijn door een sneeuwstorm gegaan, echt lachen. Toen wij eindelijk in Jiuzhaigou waren, was het 4 uur 's ochtends. Wij zijn in onze hostel gegaan en hebben geslapen voor 2 uur. Zondag ochtend zijn wij naar de natuurpark gegaan en hebben daar rondgekeken voor een hele dag, Ik zal wat foto's online zetten ergens deze week. Naar de lange dag in de natuurpark, zijn wij terug gekeerd naar de hostel en hebben daar wat gegeten. Naar het eten ben ik op bed gegaan.
Op maandag zijn wij met een private gids naar de park geweest. Dit was erg mooi geen toeristen te zien, Omdat hij onze naar een andere Valley gebracht heeft.
Dit was ook erg mooi, Naar een dag lopen door deze Valley kwamen wij aan bij een waterval en mochten de waterval omhoog klimmen. eigenlijk was dit niet veilig, maar iedereen kwam boven. Daar was nog een waterval heel erg mooi. Een vriend van mij ging terug naar beneden en viel van de waterval en belande ergens midden in de waterval op een rots. Naar dat wij hem een Med-kit gegeven hebben. Ben ik terug gegaan met de gids naar de drop. Daar hebben wij mensen opgetrommeld om onze mee te helpen mijn collega te help en hebben martiaal opgehaald.
Naar een paar pogingen is het gelukt mijn collega uit de waterval te helpen. Daarnaar zijn wij terug gekeerd naar de lokale ziekenhuis. Alleen de ziekenhuis was te klein om alles te checken. Dus zijn wij terug gekeerd naar Lanzhuo. Gelukkig was er niks ernstig aan de hand en hebben wij een leuk verhaal aan overgehouden. Op woensdag kwamen wij aan in Lanzhou en zijn daar gebleven voor 3 dagen. Donderdag hebben wij rondgekeken in de stad en in de avond zijn we naar de kroeg gegaan. Vrijdag hebben wij eigenlijk niks gedaan en zijn s avonds weer terug gegaan naar jiuquan. Zodat ik zaterdag morgen les kon geven.

In de afgelopen paar dagen heb ik niet heel veel gedaan. voornamelijk lesgeven, stappen en chinees leren. Gisteren heb ik met een dame gerolschaatst. Dit was best wel eng!! Omdat ik het niet kon, maar gelukkig heeft ze mij het geleerd en is het voor herhaling vatbaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2012

Begonnen met les geven

08 Februari 2012

Terug in JiuQuan ()

05 Januari 2012

Feestdagen

24 November 2011

Sporten?

10 November 2011

Sorry Sorry
Rieko

Welkom op mijn site. Ik ga naar China om daar vrijwilligerswerk te doen. Daar ga ik lesgeven in Engels aan leerlingen van 13 t/m 18 jaar. Ik zie er naar uit om mensen met een andere cultuur te ontmoeten.

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 21002

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: