Terug in JiuQuan () - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu Terug in JiuQuan () - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu

Terug in JiuQuan ()

Door: Rieko van der Zande

Blijf op de hoogte en volg Rieko

08 Februari 2012 | China, Peking

Zo naar een lang reis door China ben ik terug in JiuQuan(. Ik ben vertrokken op 9 Jan in de middag train naar Lanzhou () en kwam daar in de avond aan. Daar heb ik een paar vrienden ontmoet en ben ik de kroeg in gegaan. De volgende morgen heb ik met mijn vrienden een ontbijt gehad en toen afscheid genomen. In de middag ben ik met Alban op reis gegaan naar Chengdu Dit kost rond een 22 uur met de train, jammer genoeg hadden wij geen stoel of bed. Ik kan je zegen dit is geen pretje! Eindelijk naar een lang rit kwamen wij aan in Chengdu. Toen hebben wij wat gegeten en zijn wij naar onze hostel gegaan om bij te slapen. De volgende morgen zijn wij naar een tempel gegaan naast onze hotel en daarnaar hebben wij een rondgelopen door de stad. In de avond heb ik bief- noedels gehad en ben op tijd naar bed gegaan. Toen een dagje niet zoveel gedaan, hebben vrienden gemaakt met de locale mensen en hebben ze uit eten genomen. Vroeg in de ochtend zijn wij naar de panda's gegaan. Dit was erg mooi, maar jammer genoeg was het te duur om op de foto te komen met een baby panda en toen kwam er een einde aan onze trip in Chengdu. In de morgen zijn wij vertrokken naar KunMing . Gelukkig hadden wij een stoel en konden wij weer zitten voor 20 uur. Vroeg in de morgen kwamen wij aan in KunMing en hebben daar een vriendin van Alban ontmoet voor ontbijt. Rond 12 uur zijn wij vertrokken met de bus naar Xishuangbanna Dit koste ons rond de 7 uur, maar eindelijk konden wij genieten van de zon en een lekker temperatuur!! In Xishuangbanna heb ik veel op de terras gezeten en veel rondgelopen. Op de 20st zijn wij vertrokken voor 3 dagen op jungle trip. de eerste dag zijn wij met de bus 1 uur uit de stad gegaan en kwamen wij aan in een dorp. Hier zijn wij opgepikt door een taxi en hebben wij een half uur gereden. Toen zijn wij op een boot gegaan voor 2 uur en kwamen wij aan in een klein dorpje in de bergen. Hier hebben wij een goede middag eten gehad en hebben een beetje Chinese cultuur(White Wine) gedronken. Toen hebben wij een 3/4 uur gelopen naar de volgende dorp en hebben onderweg nog even wat gelezen en de zons ondergang gezien.
In de avond hebben wij rustig aangedaan en de hemel bewonderd.
In de morgen moesten wij vroeg opstaan en hebben wij een lange tocht gemaakt, waarvan 3 uur op de berg was en 2 uurtjes naast een clif/bamboebos, erg leuk. De 3de dag hadden wij 4/5 uurtjes wandeling voor ons, waarvan 2/3 uur in een rivier door de jungle was. Dit was echt zoals ik het verwacht had. In de avond hebben wij Chinees nieuwe jaar gevierd in een dorp. In de morgen zijn wij terug gegaan naar JingHong/(xishuangbanna,) en hebben daar op een terrasje gezeten. In de avond zijn wij naar KunMing( gerezen, maar tijdens de rit zijn wij paar keer wakker gemaakt door de politie.

Laat ik hier eerst eens stopen en wat foto's online zetten.
Ik zal proberen morgen/overmorgen over de laatste paar dagen wat te schijven.

  • 08 Februari 2012 - 17:46

    Christina:

    Hoi Rieko, gaaf om weer wat over je belevenissen te lezen. Gaaf dat je zo in China kan rondreizen en het land kan leren kennen. Mooie foto's ook!
    Veel plezier en succes nog de komende tijd!

  • 09 Februari 2012 - 13:48

    Ina Vinke:

    Mooie kiekjes en je ziet daar mooie landschappen.
    Gr uit Kampen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2012

Begonnen met les geven

08 Februari 2012

Terug in JiuQuan ()

05 Januari 2012

Feestdagen

24 November 2011

Sporten?

10 November 2011

Sorry Sorry
Rieko

Welkom op mijn site. Ik ga naar China om daar vrijwilligerswerk te doen. Daar ga ik lesgeven in Engels aan leerlingen van 13 t/m 18 jaar. Ik zie er naar uit om mensen met een andere cultuur te ontmoeten.

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 20972

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: