Week vakantie - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu Week vakantie - Reisverslag uit Peking, China van Rieko Zande - WaarBenJij.nu

Week vakantie

Door: Rieko van der Zande

Blijf op de hoogte en volg Rieko

29 Augustus 2011 | China, Peking

Ik ben een paar dagen geleden aangekomen in Jiuquan. Het is hier lekker warm, Rond de 30 graden. Eigenlijk is het hier ook best luxe.
Ik deel de appartement met een andere vrijwilliger. Wij hebben tv met 127 zenders, een Airco/Heter, 2 Fietsen en eigenlijk alles om te koken. In onze omgeven zijn veel voorzieningen Zoals, Zwembad, Park, Bars/Disco's, Sportveld en veel winkels.
Wij wonnen een 10/20 minuten van de ander vrijwilligers en wij wonnen 1 minuut van school.
Er is veel variatie met het eten... Noedels/Noedels en als je geluk hebt een keertje rijst. Maar gelukkig kan ik een broodje ei maken.
Laatst zijn wij naar een straat barbecue (restaurant) geweest en hebben er gezellig wat gegeten en naar afloop wat borrels gehad met chinezen. Dit kan er vrij ruig aan toe gaan, Veel bier en veel schots.
We gaan eigenlijk elke dag uit eten omdat, het goedkoper is dan zelf te koken.
Wij hebben ook management van de school ontmoet en ze hebben onze uitgenodigd voor een maaltijd. Het was goed om hun te ontmoeten maar, ze spraken geen Engels. Gelukkig was mijn CO-partner mee. Die spreek goed chinees en heeft wat vertaalt.
Ook hebben wij de Engel-staf ontmoet. Ze spreken goed Engels. Als alles mee zit krijgen wij morgen onze rooster.

• 04 September 2011 - 22:05

Reijer En Marijke:

Zo te lezen heb je het goed getroffen! Lekker wat luxe/verkoeling en tv om je heen. Ook een goede internetverbinding?
    Ondertussen ben je waarschijnlijk al begonnen met lesgeven. Beetje een leuk rooster en leuke kinderen?
    Relaxed hoor elke dag uit eten, dat wordt wennen als je met een jaartje weer zelf moet koken. ;)
    Veel plezier nog!
    Groetjes